Wydział Inżynierii Lądowej i Transportu realizował i prowadzi projekty z zakresy inżynierii transportu oraz budownictwa. Do najważniejszych z nich z zakresu budownictwa z okresu ostatnich pięciu lat należy wymienić:
- Projektowanie kompozytów cementowych domieszkowanych nano- i mikromateriałami o właściwościach fotokatalitycznych i przeciwdrobnoustrojowych (OPUS 18),
- Budowa platformy do prowadzenia testów, eksperymentów procesowych oraz neutralizacji materiałów i urządzeń wybuchowych (Projekt na rzecz obronności i bezpieczeństwa państwa w ramach konkursu nr 10/201917),
- Opracowanie frakcjalnych modeli ośrodków ciągłych (OPUS 14),
- Mechanika połączeń jednostronnych w konstrukcjach warstwowych (MINIATURA 2),
- Synteza i charakterystyka nanokompozytów aerożel krzemionkowy/włókna węglowe z nanowarstwą metaliczną jako materiałów o potencjalnych zdolnościach do pochłaniania promieniowania elektromagnetycznego (MINIATURA 2),
- Analiza eksperymentalna i numeryczna uszkodzenia oraz zniszczenia w metalach (MINIATURA 2),
- Opracowanie modelu zniszczenia niecałkowitego rzędu dla klasy materiałów hipersprężystych (MINIATURA 1),
- Opracowanie modelu zniszczenia niecałkowitego rzędu dla klasy materiałów hipersprężystych (MINIATURA 1),
- Zastosowanie modeli CFD pożaru w projektowaniu konstrukcji budowlanych (ETIUDA 4),
- Mieszanka asfaltowa nowej generacji przeznaczona do wyrobów hydroizolacyjnych (PBS III).
W zakresie inżynierii transportu realizowane były oraz prowadzone są m.in. następujące projekty:
- Badania własności i przydatności węgla brunatnego w celu wdrożenia wyników badań w ramach produkcji kwasu huminowego (Projekt B+R, poddziałanie 1.1.1.),
- Opracowanie technologii i projektu układu chłodniczego dla mebli ciągu wydawczego z wykorzystaniem naturalnych czynników chłodniczych. Badania termoizolacji prototypu mebli ciągu wydawczego oraz ocena ich zapotrzebowania na energię ("WoodINN”, działania 1.2),
- Opracowanie nowej generacji pieców do azotowania z technologią ZeroFlow Feedback Control (POIR.04.01-00-0010/16),
- Opracowanie innowacyjnej metody obliczania śladu węglowego dla podstawowego koszyka produktów żywnościowych (BIOSTRATEG III),
- Analiza procesów fizycznych towarzyszących zapłonowi paliw wzbogaconych nanorurkami węglowymi (NCN),
- Opracowanie głównych założeń technicznych dla autobusów hybrydowych, Opracowanie głównych układów, Testy walidacyjne i modyfikacje prototypu (INNOMOTO, działanie 1.2),
- Innowacyjnego układu oczyszczania spalin z cząstek stałych (filtra) do silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny w zakładzie Lindo Catsystem w Gorzowie Wielkopolskim (Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Osi Priorytetowej 1 Regionalnego Programu Operacyjnego),
- MFB – rodzina średniopodłogowych wózków tramwajowych (INNOTECH),
- Identyfikacja i modelowanie zjawisk nieliniowych w strefie kontaktu okładziny ciernej z tarczą hamulcową pojazdu szynowego w aspekcie ustabilizowania chwilowego współczynnika tarcia (LIDER V),
- Zaprojektowanie i budowa prototypu jachtu oceanicznego typu szkuner dla osób niepełnosprawnych (0416/NCBR).