Badania wodorowe
W ramach działalności zakładu prowadzimy badania nad wykorzystaniem wodoru jako paliwa, korzystając z zmodyfikowanego silnika AVL oraz stanowiska badawczego Heliocentris. Nasze prace koncentrują się na optymalizacji wydajności i bezpieczeństwa technologii wodorowych.
Silnik AVL 5804
Spalanie: wodór, metan, propan, itp. | ||
HELIOCENTRIS
| ||
| OGNIWO
| |
Pojazdy
Zakład Napędów dysponuje pojazdami, które służą do zajęć dydaktycznych i badań naukowych. Dodatkowo, na wyposażeniu znajduje się symulator jazdy, który wspiera realizację tych działań.
BMW i3 Range Extender
| ||
SYMULATOR JAZDY | ||
Emisja
Zakład zajmuje się badaniami emisji z różnego typu pojazdów, prowadząc zaawansowane testy zarówno w warunkach laboratoryjnych, jak i w rzeczywistych warunkach ruchu drogowego (RDE).
AVL_MOVE | ||
TSI EEPS: Pomiar rozkładu wymiarowego cząstek stałych
| ||
AXION_RS | ||
| SEMTECH DS Zakres pomiaru:
Pomiar przepływu spalin:
| |
Badania wewnątrzsilnikowe
Na wyposażeniu zakładu znajduje się również kamera high-speed, wykorzystywana do precyzyjnych analiz. Prowadzimy indykowanie oraz badania endoskopowe, co pozwala na szczegółową diagnostykę i ocenę procesów zachodzących w silnikach.
Stanowisko do badań optycznych |
FLIR T365 |
Videoscope V055 |
Elektronika
Zakład posiada również zaawansowany sprzęt elektroniczny, który służy do diagnostyki i badań, umożliwiając precyzyjne pomiary oraz analizę parametrów pracy jednostek napędowych.
Interfejs SIRIUS® CAN:
| ||
Autoscope
| ||
PicoScope Automotive Oscilloscope to 4-kanałowy oscyloskop do analizy sygnałów elektrycznych w nowoczesnych pojazdach.
| ||
| ENDOSKOP_EXTECH | |
HBM | ||
Stanowiska Hamowniane
Zakład posiada hamownię silnikową, która umożliwia precyzyjne testowanie i analizę parametrów pracy silników, zapewniając optymalizację ich wydajności oraz niezawodności.
Silnik AVL 5804 SILNIK O ZAPŁONIE ISKROWYM TJI
| ||
SILNIK ZI VW Euro 4
| ||
SILNIK ZS FCA Powertrain Euro 6
| ||